Valjčni ležaji

Cilindrični valjčni ležaji s kletko

Enoredni cilindrični valjčni ležaji s kletko so enote, sestavljene iz trdnih notranjih in zunanjih obročev skupaj s cilindričnim valji v kletki. Zunanji obroči imajo toga rebra na obeh straneh ali pa so brez reber, notranji obroči imajo eno ali dve togi rebri ali pa so oblikovani brez reber. Kletka preprečuje cilindričnim valjem, da bi prišli v stik eden z drugim med vrtenjem. Cilindrični valjčni ležaji so zelo togi, lahko podpirajo visoko radialno obremenitev in so zaradi kletke primerni za višje hitrosti, kot pa ležaji brez kletke. Ležaji s pripono E imajo večje sklope valjev in so zato oblikovani za ekstremno visoko nosilnost. Ležaji se lahko razstavijo in se zato lahko bolj preprosto vgradijo in razstavijo. Oba nosilna obroča se lahko zato prilegata en drugemu.

Valjčni ležaj.gif
Slika: Cilindrično valjčni ležaji (vir Schaeffler AG)

Pošlji povpraševanje! [email protected]

Cilindrični valjčni ležaji z visoko natančnostjo

Ti cilindrični valjčni ležaji so natančni dvoredni ležaji za obdelovalne stroje. Omogočajo radialno togost, visoko natančnost postavitve ležajev in se večinoma uporabljajo za radialno podporo glavnih vreten. Ležaji so sestavljeni iz trdnih zunanjih obročev brez reber, iz trdnih notranjih obročev s tremi rebri in cilindričnih valjev z medeninastimi kletkami. Za optimalne nastavitve radialnih zračnosti ima notranji obroč konusno izvrtino z zožitvijo 1:12. Cilindrični valjčni ležaji se lahko razstavijo in jih je zato lažje vgraditi in odstraniti. Oba nosilna obroča se zato lahko prilegata eden drugemu.

Cilindrični polno valjčni ležaji

Cilindrični polno valjčni ležaji imajo trdne notranje in zunanje obroče in cilindrične valje, kateri so vodeni znotraj reber. Ker imajo ti ležaji največje možno število vrtečih se elementov, imajo visoko radialno nosilnost, visoko togost in so primerni za posebno kompaktne modele. Vendar pa zaradi svojih kinematičnih pogojev ne morejo doseči visokih hitrosti, ki jih lahko dosežemo z uporabo cilindričnih valjčnih ležajev s kletko. Cilindrični polno valjčni ležaji so dostopni v ne-locirani, delno locirani in locirani obliki ter v enoredni in dvoredni obliki.

Cilindrični valjčni ležaji z utori za vzmetne obroče

Cilindrični valjčni ležaji z utori za vzmetne obroče so izpopolnjene enote, ki so sestavljene iz trdnih notranjih in zunanjih obročev, cilindričnih valjev, ki jih vodijo rebra, ter tesnilnih obročev. Zunanji obroči imajo utore za pritrditev vzmetnih obročev oz. vskočnikov. Notranji obroči so osno ločeni, 1 mm širši od zunanjih obročev, skupaj pa jih drži jekleni trak, ki je zvit na ustreznem mestu.

Locirani ležaji

Cilindrični valjčni ležaji z utori za vzmetne obroče so locirani ležaji. Ti ležaji so zelo togi in lahko podpirajo osne sile v obe smeri, kot tudi visoke radialne sile. Zaradi polno valjčne oblike teh ležajev imajo najvišje možno število vrtečih se elementov in zato izjemno visoke osnovne dinamične in statične nosilne koeficiente. Zaradi kinematičnih pogojev pa ne morejo doseči visokih hitrosti, ki jih lahko dosežemo z uporabo cilindričnih valjčnih ležajev s kletkami.

Ležaji za kabelske snope

Zaradi utorov v zunanjem obroču so ležajni obroči preprosto osno locirani. Ležaji so zato zelo primerni za ležajne ureditve kabelskih snopov.

Stožčasti valjčni ležaji

Za stožčaste valjčne ležaje so značilni visoka radialna in osna nosilnost, ter velik in uporaben razpon hitrosti. So učinkoviti pri podpiranju obremenitev in zagotavljanju natančnega in togega vodenja grednega sistema zaradi velike in učinkovite razdalje med ležaji. So prilagodljivi, lahko se razstavijo in se zato lahko tudi enostavno vgradijo.

Stožčasti valjčni ležaji.gif

Slika: Cilindrično valjčni ležaji (vir Schaeffler AG)

Sferični valjčni ležaji

Sferični valjčni ležaji so dvoredni ležaji sestavljeni iz zunanjega obroča z vbočenim kanalom, notranjega obroča in sodčkastih valjev v kletki. Notranji obroči imajo lahko cilindrične ali konusne izvrtine. Simetrični sodčkasti valji se sami simetrično razporedijo po vbočenem zunanjem kanalu obroča. Posledično se odkloni gredi in zamiki sedeža ležaja kompenzirajo.

Sferični valjčni ležaji.gif
Slika: Sferičen dvoreden sodčkast ležaj (vir Schaeffler AG)

Sodčkasti valjčni ležaji

Sodčkasti valjčni ležaji so enoredni, prilagodljivi valjčni ležaji. Sestavljeni so iz trdnih zunanjih obročev z vbočenim kanalom, iz trdnih notranjih obročev z dvema rebroma in s cilindrično ali konusno izvrtino in sodčkastih valjev v kletki. Ležajev se ne da razstaviti. Sodčkasti valjčni ležaji so zlasti primerni v situacijah, kej se pojavljajo visoke radialne obremenitve in je potrebno kompenzirati nepravilnosti, kot je neosnost. Osna nosilnost je majhna. Ležaji s konusno izvrtino imajo zoženje 1:12 in pripono K. Ti ležaji so dostopi tudi za montažo s hitro montažnimi pušami. Hitro montažne puše so vključene v kataloške dimenzijske tabele in se naročajo posebej.

Sodčkasti valjčni ležaji.gif
Slika: Sodčkast ležaj (vir Schaeffler AG)

Ležajne kletke z iglicami

Ležajne kletke z iglicami so lahko enoredne ali dvoredne in so sestavljene iz kletke in igličnih valjev. Ker njihov radialni presek ni večji od premera igličnih valjev, ležajne kletke z iglicami omogočajo zelo kompaktno konstrukcijo. Imajo zelo visoko nosilnost, so primerne za visoke hitrosti in se lahko preprosto vgradijo. Na radialno zračnost sestava ležaja in gredi oziroma izvrtine, lahko vplivamo z izborom tipa iglic in toleranco gredi iz ohišja. Za pravilno delovanje ležajnih kletk z iglicami mora biti površina gredi in ohišja, kjer je ležaj montiran, brušena in kaljena.

Ležajne kletke z valjčki.gif
Slika: Ležajni kletki z igličastimi valjčki (vir Schaeffler AG)

Iglični ležaji s pločevinastim ohišjem

Iglični valjčni ležaji s pločevinastim ohišjem so na voljo z odprtimi ali zaprtimi konci. Ležaji so sestavljeni iz zunanjih obročev s tanko pločevinasto steno, igličastih valjev in kletke. Iglični valjčni ležaji z odprtimi konci so na razpolago tudi v polno iglični različici. Večina ležajev je enoredne oblike.Iglični valjčni ležaji z odprtimi in zaprtimi konci so na razpolago z ali brez tesnil. Zaradi tankih sten zunanjega ohišja in odsotnosti notranjega obroča imajo iglični valjčni ležaji z odprtimi in zaprtimi konci izjemno nizko višino radialnega prereza. Imajo zelo visoko nosilnost, so primerni za visoke hitrosti in se lahko preprosto vgradijo.

Iglični ležaj HK.gif
Slika: Iglični ležaj s pločevinastim ohišjem (vir Schaeffler AG)

Potrebujete dodatne informacije o valjčnih ležajih? Brezplačna tehnična pomoč

Poleg valjčnih ležajev FAG vam nudimo ležaje sledečih proizvajalcev: RKB, NTN, SNR, SKF, NSK,  ZKL, EZO, NMB, NACHI, NKE in tudi ležaje kitajske proizvodnje.

 

INA FAG ležaji
RKB Ležaji
NTN Ležaji
SNR Ležji

 

 

ZKL Ležaji

 

 

Ne najdete kar iščete? Kontaktirajte nas tukaj.

 

Preberite izkušnje kupcev

  • Tuli - Jure Pleško
    Posted by:

    Osnovna terminologija krogličnih vreten

    Pri izbiri različnih komponent krogličnih vretenskih sklopov je treba razumeti skupno terminologijo, ki se uporablja za opis njihove funkcije in strukture. Pripravili smo slovar, ki vam bo v pomoč....

    Več
  • Tuli - Jure Pleško
    Posted by:

    Aplikacije linearnih modulov

    Dilema, s katero se danes soočamo inženirji, ni več konstrukcija linearnega modula od samega začetka, temveč izbira najboljše rešitve iz šir...

    Več
  • Tuli - Jure Pleško
    Posted by:

    6 korakov za izbiro krogličnih vreten

    Pri izbiri primernega krogličnega vretena in matice morate biti pozorni na več dejavnikov. Preverite, kateri so najpomembnejši dejavniki!...

    Več
Vse