Natančnost montaže tirnih vodil

Enostavna rešitev je oblikovanje linearnega vodilnega sistema, temelječega na krogličnih pušah in okroglih vodilih, ki lahko prenašajo nenatančno montažo in druge napake. Na žalost to ne velja za tirna vodila, ki zahtevajo natančno montažo in poravnavo, da se zagotovi enakomerna porazdelitev obremenitve med nosilnimi kroglicami. Zato se lahko tirna vodila uporabljajo le pri aplikacijah, ki imajo tesne tolerance.

Seveda zaradi tega so tirna vodila dražja in zamudna, vendar je njihova uporaba upravičena pri aplikacijah, kjer linearne puše ne morejo nositi velike obremenitve zahtevnih aplikacij ali kadar sta visoka natančnost in ponovljivost izjemnega pomena. Na kaj moramo torej biti pazljivi pri montaži trnih vodil?

Potrebujete pomoč pri iskanju produktov?

Pošljite povpraševanje

Ali nam pošljite sporočilo na [email protected]

Tirni paralizem

paralelnost tirnih vodil

Dvo-tirni in štiri-tirni sistemi so najpogostejši sistemi postavitve linearnih tirnih vodil. Ne glede na število vozičkov se dva tira uporabljata vzporedno. V primeru, da voziček ni nameščen v skladu s toleranco, ki jo je določil proizvajalec, se lahko pojavijo nepotrebne obremenitve sistema. Najbolj natančen način za pritrditev tirnih vodil bi bil z uporabo obdelanega referenčnega roba za vsako posamezno tirnico. Uporaba ravnega roba le na eni tirnici in nato poravnava drugih tirnic preko priključne plošče bi bila najmanj zanesljiva montažna metoda.

Pomembno je omeniti, da če tirnice niso pritrjene na referenčni rob,  se lahko zmanjša dovoljena stranska sila. Brez bočne podpore, montažni vijaki tirnic postanejo omejevalni faktor za dovoljeno stransko obremenitev.

Vertikalni odmik med tirnicami

vertikalni odmik med tirnimi vodili

Če se vzporedno uporabljajo dve tirnici, se moramo držati tudi največjega dovoljenega odmika v navpični smeri. Če je dovoljeni odmik prekoračen, se bo pojavila dodatna obremenitev, ki lahko močno zmanjša pričakovano življenjsko dobo. Največji dovoljeni vertikalni odmik je pogosto določen kot funkcija razdalje med tirnicami in prednapetostjo vozičkov. Višja je prednapetost, manjši mora biti vertikalni odmik. Še en dejavnik, ki ga je treba upoštevati pred izračunom navpičnega pomika, je dovoljeno odstopanje višine vozičkov. Če dovoljeno odstopanje višine povzroči večji odmik od dovoljenega, je treba uporabiti druge vozičke z višjo natančnostjo ali nižjo prednapetostjo.

Vertiklani odmik med vozički

vertikalni odmik med linearnimi vozički

Vertikalni odmik med vozički postane pomemben dejavnik takrat, ko na istem tiru uporabljamo več vozičkov, na primer v postavitvi štirih tirnic. V tem primeru je dovoljeni navpični odmik odvisen od dolžine vozičkov ter razdalje med dvema vozičkoma.

Tako kot pri vertikalnem odmiku med tirnicami navpični odmik med vozički upošteva tudi višinsko razliko. Če je vertikalni odmik višji od dovoljenega odmika, je treba uporabiti višjo natančnost ali krajše vozičke.

Pravilna montaža vključuje številne dejavnike; nekateri med njimi niso niti povezani z elementi, ki so v uporabi, na primer s pripravo dobrih temeljev, natančnostjo referenčnih robov in celo s postopkom za pritrditev montažnih vijakov. Nezahtevne aplikacije imajo pogosto sprejemljivo zmogljivost z manj izrazitimi montažnimi metodami. Toda za najzahtevnejše in najbolj natančne sistema vodenja moramo upoštevati proizvajalčeve specifikacije do zadnje pike, da bi zagotovili čim večjo natančnost in se izognili zmanjšanju pričakovane življenjske dobe naprave.

Ne zamudite naše naslednje objave!

Vpišite svojo e-pošto in se prijavite na naše e-novice.

Tagi:

Komentirajte

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen. Obvezna polja so označena *