Ne prezrite teh 3 stvari pri montaži linearnih vodil

Tirno vodilo

Linearna tirna vodila so namenjena za aplikacije, ki zahtevajo natančno gibanje z visoko nosilnostjo. Vendar nepravilna montaža lahko povzroči nepotrebne obremenitve, zmanjša življenjsko dobo in ogrozi potovalno točnost sistema linearnih vodil. Razumevanje in upoštevanje treh pritrdilnih specifikacij, kot so opisane spodaj, bo pomagalo zagotoviti, da namestitev doseže želeno natančnost in ne podleže prezgodnji odpovedi.

Pošlji povpraševanje! info@tuli.si

Paralelnost vodil

 Vzporednost med tirnimi vodili.jpg

Vzporednost med vodili, P1

vir: Thomson Industries, Inc.

Najpogostejši način vgradnje linearnih tirnih vodil je 2-tirna ureditev s 4. vozički. Toda ne glede na število vozičkov lahko pri uporabi dveh vzporednih tirnih vodil pride do večje stranske obremenitve, če vodila niso montirana v določenih tolerancah vzporednosti, določenih s strani proizvajalca, pogosto označena kot P1. Obstaja veliko možnosti za pritrditev vodil in zagotavljanje njihove ravnosti, ki segajo od najbolj natančnega načina z uporabo obdelanega referenčnega roba za vsako linearno vodilo, do najmanj natančnega (in najcenejšega) načina pritrditve enega linearnega vodila z uporabo ravnega roba ali merilnika, in uporabo povezovalne plošče, tako da "poravna" drugo vodilo v pravilen položaj.

Pomembno je omeniti, da če linearni vodili nista nameščeni ustrezno glede na referenčni rob ali nosilni trak, lahko pride do zmanjšanja nosilnosti. To nastane zaradi odsotnosti bočnega naslona in posledično postane strižna trdnost vijakov, ki držijo vodilo, omejujoč dejavnik za dovoljeno bočno obremenitev.

 

Navpični odmik med tiri

 Navpični odmik med linearnimi vodili.jpg

Navpični odmik med linearnimi vodili, S1

vir: Thomson Industries, Inc.

Vzporedni linearni vodili morata biti skladni tudi z največjim dovoljenim odmikom v navpični smeri. Ta se pogosto označi kot S1, in je odvisen od razdalje med vodili in prednapetjem vozičkov - višja je stopnja prednapetja vozičkov, manjši je dovoljeni vertikalni zamik. Če se ta vrednost preseže, se pojavi moment v vozičkih, kar lahko privede do skrajšanja življenjske dobe linearnih ležajev. 

Pri izračunu navpičnega odmika je potrebno upoštevati toleranco višine H. Če upoštevanje tolerance višine povzroča odmik, večji od dovoljenega, je potrebno uporabiti linearne vozičke z nižjim prednapetjem ali z večjo natančnostjo.

 

Navpični odmik med vozički

 Navpični odmik med linearnimi vozički.jpg

Navpični odmik med linearnimi vozički, S2

vir: Thomson Industries, Inc.

Pri uporabi večjega števila linearnih vozičkov na istem vodilu postane navpični odmik med vozički, pogosto označen kot S2, pomemben dejavnik in lahko povzroči dvižni moment na vozičkih. Dopustni vertikalni zamik je tako odvisen od dolžine vozičkov (standardni, krajši ali daljši) in razdalje med vozički.

Podobno kot razmak med tirnimi vodili mora izračun vertikalnega zamika med vozički upoštevati razlike v višini med vozički ΔH. Če je dejanski vertikalni odmik večji od izračunanega dovoljenega razmaka S2, je potrebno uporabiti krajšo različico vozičkov ali višjo različico natančnosti.

Pravilna montaža mora seveda vključevati tudi druge dejavnike, od katerih mnogi niso neposredno povezani z uporabljenimi komponentami, kot so osnovna priprava, geometrija referenčnih robov in celo postopek zategovanja pritrdilnih vijakov. Manj zahtevne aplikacije lahko pogosto delujejo zadovoljivo tudi z manj strogimi postopki vgradnje. Vendar je za najbolj kritične in zelo natančne naprave pomembno natančno upoštevanje specifikacij proizvajalcev za montažo in namestitev, ki bodo zagotovila največjo možno natančnost in izogib skrajšanju življenjske dobe sistema.

Oddajte sporočilo

Your email address will not be published. Required fields are marked *